Μουσείο σπάνιων απολιθωμάτων και πετρωμάτων στην Κω από 19χρονο φοιτητή
Τοπικά
07/02/2021

Μουσείο με σπάνια απολιθώματα και πετρώματα της Κω πρόκειται να δημιουργηθεί στο νησί χάρη στις προσπάθειες ενός 19χρονου φοιτητή, ο οποίος ασχολείται με το θέμα από τότε που ήταν μαθητής γυμνασίου, έχοντας δημιουργήσει μια σπάνια συλλογή.   Πρόκειται για τον 19χρονο Αντώνη Αβρίθη, πρωτοετή φοιτητή του Παντείου πανεπιστημίου, ο οποίος θα κάνει επιτέλους το όνειρο του πραγματικότητα, όπως λέει ο ίδιος.   ΑΠΕ-ΜΠΕ   Το μουσείο θα στεγαστεί στο 1ο γυμνάσιο Κω και θα περιλαμβάνει σπάνια ευρήματα, έτσι ώστε να τα γνωρίσουν οι μαθητές και οι κάτοικοι του νησιού.   Σημαντική στην υλοποίηση της προσπάθειας ήταν η συμβολή του καθηγητή Ωκεανολογίας Ξενοφώντα Φανουρίου που στάθηκε στο πλευρό του Αντώνη Αβρίθη από τα πρώτα βήματα του.   ΑΠΕ-ΜΠΕ   Τα ευρήματα αφορούν κυρίως το πλειστόκαινο (1-2.000.000 χρόνια) και αφορούν τόσο τα θαλάσσια όσο και τα λιμναία περιβάλλοντα. Αρχικά, τα λιμναία απολιθώματα είναι μερικά είδη γαστερόποδων τα οποία έζησαν μόνο σε κάποιες αρχαίες λίμνες της Κω, όταν ακόμα η Κως ήταν μέρος της χερσονήσου της Ανατολίας, που τα θρυλικά μαμούθ, τα οποία αναφέρουν οι παλαιότεροι συγγραφείς, περπατούσαν στον τόπο μας, εξηγεί στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο κ. Αβρίθης.   ΑΠΕ-ΜΠΕ   «Αυτά τα είδη εξελίχθηκαν κιόλας και δημιούργησαν νέα ενδημικά είδη τα οποία έχω βρει και είναι περίπου 30, ενώ σύντομα θα βγει και η πρώτη μου έρευνα σχετικά με ένα ιδιόμορφο είδος αυτής της κατηγορίας σε συνεργασία με έναν γνωστό αυστριακό καθηγητή» επισημαίνει ο ίδιος.   Μετά από την περίοδο που η Κως ήταν γη με τις λίμνες και τα συστήματα ποταμών ακολούθησε η περίοδος των θαλάσσιων αποθέσεων, όπου μεγάλα τμήματα του νησιού όπως η Αντιμάχεια και το Ψαλίδι αποτελούσαν βυθό της θάλασσας, κυρίως ρηχής θάλασσας σύμφωνα με τα ευρήματα.     Αντιπροσωπευτικά δείγματα λοιπών από αυτές τις περιόδους θα εκτεθούν και στο σχολικό μουσείο του 1ου Γυμνασίου.   «Πέραν της γενικότερης έμπνευσης που θα προσφέρουν στους μαθητές, πιστεύω ότι ιδιαίτερα τα δείγματα των γαστερόποδων μπορούν να χρησιμοποιούνται ως άριστα τοπικά παραδείγματα για την διδασκαλία της εξέλιξης στο μάθημα της βιολογίας» αναφέρει ο Αντώνης Αβρίθης.

 

Πηγή: www.lifo.gr

ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΑΠΕ-ΜΠΕ