Μ. Κόνσολας: «Δεν πρέπει να εφαρμοστούν οριζόντια κριτήρια για τα ολιγοθέσια σχολεία στα νησιά και στις δυσπρόσιτες περιοχές»
Πολιτική
08/07/2024

Να επανεξεταστεί ο σχεδιασμός για τα ολιγοθέσια σχολεία στις νησιωτικές περιοχές και να μην εφαρμοστούν οριζόντια κριτήρια, ζητά ο Βουλευτής Δωδεκανήσου κ.Μάνος Κόνσολας, με παρέμβαση του προς τον Υπουργό Παιδείας.

Ο κ.Κόνσολας αναφέρει ότι η υποβάθμιση των ολιγοθέσιων σχολείων στα νησιά, θα αποτελέσει υποβάθμιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας, τονίζοντας ότι η μετατροπή ενός τριθέσιου δημοτικού σχολείου σε διθέσιο σημαίνει:

-την υποχρέωση των εκπαιδευτικών να διδάσκουν διαφορετικές τάξεις και περισσότερα μαθήματα, γεγονός που οδηγεί στη μείωση της προσοχής που χρειάζεται να δείχνουν απέναντι σε κάθε μαθητή.

-προβλήματα στο χρονικό όριο κάλυψης της διδακτέας ύλης.

-περιορισμό των άλλων εκπαιδευτικών δράσεων και δραστηριοτήτων.

-μείωση του αριθμού των δασκάλων.

Μάλιστα επισημαίνει ότι αυτή η εξέλιξη θα οδηγήσει πολλούς γονείς που θέλουν να παιδιά τους να έχουν ισότιμες ευκαιρίες μόρφωσης,  να αναζητήσουν ένα καλύτερο μέλλον για αυτά και ένα καλύτερο σχολικό περιβάλλον.

Ουσιαστικά θα μεταφέρουν τα παιδιά τους σε άλλα σχολεία( αν βρίσκονται σε μεγαλύτερο νησί) ή ακόμα χειρότερα θα αναγκαστούν να εγκαταλείψουν το νησί τους.

Παράλληλα ο κ.Κόνσολας προτείνει μια σημαντική θεσμική παρέμβαση που μπορεί να κάνει τη διαφορά και να λειτουργήσει ως πιλότος για την αναβάθμιση της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στις νησιωτικές και δυσπρόσιτες περιοχές .

Η πρόταση αυτή επικεντρώνεται στη  διατήρηση και παράλληλα στην  αναβάθμιση των ολιγοθέσιων σχολείων σε νησιά και δυσπρόσιτες περιοχές, που μπορεί να λειτουργήσει ως πιλότος για την αναβάθμιση της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.

Ο Μάνος Κόνσολας προτείνει:

-τη στελέχωση των ολιγοθέσιων σχολείων στις νησιωτικές περιοχές,  με ειδικότητες εκπαιδευτικών που σήμερα στερούνται ( γυμναστές, εκπαιδευτικοί πληροφορικής και ξένων γλωσσών.

-  την τοποθέτηση εκπαιδευτικών τμημάτων ένταξης ( εκεί που δεν υπάρχουν ) .

-την αποκεντρωμένη λειτουργία μιας Επιτροπής Διεπιστημονικής Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης και Υποστήριξης για την εκπαιδευτική αξιολόγηση και την υποστήριξη των μαθητών και της σχολικής κοινότητας σε αυτά τα σχολεία.