Αποφάσεις για την ανάθεση 17 ακτοπλοϊκών γραμμών στα Δωδεκάνησα
Δωδεκάνησα
20/09/2024

Τα δρομολόγια αναλαμβάνουν οι Blue Star Ferries, ΑΝΕ Καλύμνου, ΑΝΕ Μαστιχάρι, Σταρ Τζεμ Ν.Ε., Ν & Χ. Γρύλλης, Σι ΤΖεμ Ναυτική Εταιρεία και Σταύρος Καμπόσος



 

Εγκρίθηκαν από τον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Χρήστο Στυλιανίδη τα αποτελέσματα των διαγωνισμών για την εξυπηρέτηση δεκαεπτά (17) δρομολογιακών γραμμών στα Δωδεκάνησα.
Οι αποφάσεις αφορούν στις γραμμές Ρόδου, Τήλου, Καλύμνου, Πάτμου, Αγαθονησίου και τα ακτινωτά δρομολόγια προς τα δορυφορικά νησιά. Η ανάδοχος εταιρεία υποχρεούται στη δωρεάν μετακίνηση των Λειψών και Αρκιών από και προς Πάτμο και Λέρο, των κατοίκων της Λέβιθας από και προς Πάτμο, των κατοίκων της Τήλου από και προς την Κάμειρο Σκάλα. Τα δρομολόγια αναλαμβάνουν οι Blue Star Ferries, η ΑΝΕ Καλύμνου, η ΑΝΕ Μαστιχάρι, η Σταρ Τζεμ Ν.Ε. η Ν & Χ. Γρύλλης, η Σι ΤΖεμ Ναυτική Εταιρεία και ο Σταύρος Καμπόσος στα Λέβιθα.
Η ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου και η πορεία προς την πράσινη μετάβαση μπορεί να είναι αναγκαία, όμως οι συνθήκες που επικρατούν στην παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία κατευθύνουν τους ακτοπλοϊκούς ομίλους στην αγορά μεταχειρισμένων πλοίων. Εξάλλου όλοι συγκλίνουν στο ό,τι είναι αδύνατον να αντικατασταθεί όλος ο στόλος με νεότευκτα πλοία. Σύμφωνα με επικαιροποιημένα στοιχεία για το 2024, ο μέσος όρος ηλικίας των πλοίων που εξυπηρετούν τις ακτοπλοϊκές γραμμές αγγίζει πλέον τα 30 έτη. Σε σύνολο 115 πλοίων, τα 50 από αυτά (ποσοστό 43,5%) είναι ήδη άνω των 30 ετών. Η μέση ηλικία των πλοίων το 2030 θα είναι 36 χρόνια, ενώ θα υπάρχουν και 15 πλοία άνω των 50 ετών.
Γραμμές Καλύμνου
Ακολουθούν στη συνέχεια οι αποφάσεις για τις ένδεκα γραμμές και οι εταιρείες που τις αναλαμβάνουν, με το μίσθωμα ανά δρομολόγιο.
Αποφασίζουμε την αποδοχή της δρομολογιακής γραμμής α) ΚΑΛΥΜΝΟΣ – ΚΩΣ – ΑΣΤΥΠΑΛΑΙΑ και επιστροφή από την ΑΝΕΚ με το Ε/Γ-Ο/Γ «Νήσος Κάλυμνος» με 4.400 χιλ. ευρώ.
β) ΚΑΛΥΜΝΟΣ – ΑΣΤΥΠΑΛΑΙΑ και επιστροφή, από την ΑΝΕΚ με το Ε/Γ-Ο/Γ «Νήσος Κάλυμνος» με 5.105 χιλ. ευρώ το δρομολόγιο.
γ) ΝΙΣΥΡΟΣ – ΚΑΡΔΑΜΑΙΝΑ ΚΩ ή ΚΕΦΑΛΟΣ ΚΩ και επιστροφή η Σταρ Τζεμ Ν.Ε. με το Ε/Γ-Δ/Ρ-Τ/Ρ «Τζοϊ Σταρ» με (1.500 χιλ. ευρώ.
δ) ΝΙΣΥΡΟΣ – ΚΩΣ και επιστροφή από την Ανώνυμος Ναυτιλιακή Εταιρεία Μαστιχάρι με το Ε/Γ-Ο/Γ-Δ/Ρ «Ολύμπιος Ερμής» με 3.998 χιλ. ευρώ.
ζ) ΜΑΣΤΙΧΑΡΙ ΚΩ – ΛΕΡΟΣ και επιστροφή από την Ανώνυμος Ναυτιλιακή Εταιρεία Μαστιχάρι, το πλοίο Ε/Γ-Ο/Γ-Δ/Ρ «Ολύμπιος Ερμής» με 5.000 χιλ. ευρώ.
Γραμμές Πάτμου
Την κατακύρωση των αποτελεσμάτων του ανοικτού, δημόσιου, διεθνούς, αρχικού μειοδοτικού διαγωνισμού για την εξυπηρέτηση της δρομολογιακής γραμμής: α) ΠΑΤΜΟΣ – ΑΡΚΙΟΙ – ΛΕΙΨΟΙ – ΛΕΡΟΣ και επιστροφή β) ΠΑΤΜΟΣ – ΛΕΙΨΟΙ – ΛΕΡΟΣ και επιστροφή και γ) ΠΑΤΜΟΣ – ΛΕΙΨΟΙ και επιστροφή, ως ακολούθως:
α) ΠΑΤΜΟΣ – ΑΡΚΙΟΙ – ΛΕΙΨΟΙ – ΛΕΡΟΣ και επιστροφή, με την εκτέλεση ενός δρομολογίου την εβδομάδα καθ’ όλη τη διάρκεια της δρομολογιακής περιόδου, έναντι μισθώματος 1.450 χιλ. ευρώ, ανά πλήρες δρομολόγιο, μη συμπεριλαμβανομένου του Φ.Π.Α., το οποίο υπόκειται σε κάθε νόμιμη κράτηση,
β) ΠΑΤΜΟΣ – ΛΕΙΨΟΙ – ΛΕΡΟΣ και επιστροφή, με την εκτέλεση δύο (02) δρομολογίων την εβδομάδα καθ’ όλη τη διάρκεια της δρομολογιακής περιόδου 1.300 χιλ. ευρώ ανά πλήρες δρομολόγιο, μη συμπεριλαμβανομένου του Φ.Π.Α.
γ) ΠΑΤΜΟΣ – ΛΕΙΨΟΙ και επιστροφή, με την εκτέλεση δύο (02) δρομολογίων την εβδομάδα καθ’ όλη τη διάρκεια της δρομολογιακής περιόδου, σε ανταπόκριση Ε/Γ – Ο/Γ πλοίου από Πειραιά στο λιμένα Πάτμου πρωινή ώρα, έναντι 1.300 χιλ. ευρώ ανά πλήρες δρομολόγιο, μη συμπεριλαμβανομένου του Φ.Π.Α., στη νόμιμα εκπροσωπούμενη συμπλοιοκτησία «Ν.ΓΡΥΛΛΗΣ-Χ.ΓΡΥΛΛΗΣ», με το Ε/Γ-Δ/Ρ «ΠΑΤΜΟΣ ΣΤΑΡ», για το χρονικό διάστημα μέχρι και 31-10-2024. Η ανάδοχος εταιρεία υποχρεούται στη δωρεάν μετακίνηση των Λειψών και Αρκιών από και προς Πάτμο και Λέρο.
Πάτμος – Λέβιθα
Την κατακύρωση των αποτελεσμάτων του ανοικτού, δημόσιου, διεθνούς, αρχικού μειοδοτικού διαγωνισμού για την εξυπηρέτηση της δρομολογιακής γραμμής «ΛΕΒΙΘΑ – ΠΑΤΜΟΣ και επιστροφή», με την εκτέλεση ενός (01) δρομολογίου την εβδομάδα καθ’ όλη τη διάρκεια της δρομολογιακής περιόδου καθώς και ενός (01) δρομολογίου την εβδομάδα κατά τη θερινή περίοδο έως και την 06-10-2024, με παραμονή στην Πάτμο επί μια ώρα τουλάχιστον, έναντι μισθώματος 638 ευρώ, ανά πλήρες δρομολόγιο, μη συμπεριλαμβανομένου του Φ.Π.Α., στον κ. ΚΑΜΠΟΣΟ Σταύρο, πλοιοκτήτη του Α/Κ «ΠΑΝΑΓΙΑ ΛΕΒΙΘΟΥ» Ν.Π. 36, για το χρονικό διάστημα μέχρι και 31-10 -2024. Ο ανάδοχος υποχρεούται στη δωρεάν μετακίνηση των κατοίκων της Λέβιθας από και προς Πάτμο. Η συναφθείσα σύμβαση ισχύει για το χρονικό διάστημα μέχρι και την 31-10-2024 και δύναται να παρατείνεται για χρονικό διάστημα μέχρι και τέσσερις (04) μήνες σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 12 του ν. 4948/2022 «Κύρωση Κώδικα νομοθεσίας θαλάσσιων ενδομεταφορών και δικαιωμάτων επιβατών».
Τήλος – Καρδάμαινα – Κάμειρος Σκάλα
Την κατακύρωση των αποτελεσμάτων του ανοικτού, δημόσιου, διεθνούς, αρχικού
μειοδοτικού διαγωνισμού για την εξυπηρέτηση της δρομολογιακής γραμμής: α) ΤΗΛΟΣ – ΣΚΑΛΑ ΚΑΜΕΙΡΟΥ ΡΟΔΟΥ και επιστροφή και β) ΤΗΛΟΣ – ΚΑΡΔΑΜΑΙΝΑ ή ΚΕΦΑΛΟΣ ΚΩ και επιστροφή, ως ακολούθως:
α) ΤΗΛΟΣ – ΣΚΑΛΑ ΚΑΜΕΙΡΟΥ ΡΟΔΟΥ και επιστροφή, με την εκτέλεση πέντε (05) δρομολογίων την εβδομάδα καθ’ όλη τη διάρκεια της δρομολογιακής περιόδου και επιπλέον δύο (02) δρομολόγια την εβδομάδα τη θερινή περίοδο έως 29-09-2024, με υποχρέωση διανυκτέρευσης του πλοίου στην Τήλο, έναντι μισθώματος (3.296 χιλ. ευρώ ανά πλήρες δρομολόγιο, μη συμπεριλαμβανομένου του Φ.Π.Α.
β) ΤΗΛΟΣ – ΚΑΡΔΑΜΑΙΝΑ ή ΚΕΦΑΛΟΣ ΚΩ και επιστροφή, με την εκτέλεση δύο (02) δρομολογίων την εβδομάδα τη θερινή περίοδο έως 29-09-2024, με υποχρέωση διανυκτέρευσης του πλοίου στην Τήλο, έναντι μισθώματος 5.340 χιλ. ευρώ ανά πλήρες δρομολόγιο, μη συμπεριλαμβανομένου του Φ.Π.Α. στη νόμιμα εκπροσωπούμενη εταιρεία με την επωνυμία «ΣΤΑΡ ΤΖΕΜ Ν.Ε.», εφοπλίστρια του Ε/Γ-Δ/Ρ-Τ/Ρ «ΤΖΟΙ ΣΤΑΡ» Ν.Π. 12525, για το χρονικό διάστημα μέχρι και 31-10-2024. Η ανάδοχος εταιρεία υποχρεούται στη δωρεάν μετακίνηση των κατοίκων της Τήλου από και προς τη Σκάλα Καμείρου Ρόδου.
Γραμμή Ρόδου – Καρπάθου- Κάσου
Την αποδοχή του από 05/09/2024 Πρακτικού της Επιτροπής διενέργειας μειοδοτικών διαγωνισμών για την αποσφράγιση, τον έλεγχο και την αξιολόγηση της γραμμής ΡΟΔΟΣ – ΚΑΡΠΑΘΟΣ – ΚΑΣΟΣ – ΡΟΔΟΣ σε συνέχεια δρομολογίων από ΠΕΙΡΑΙΑ με το Ε/Γ-Ο/Γ «BLUE STAR PATMOS» έναντι μισθώματος 34.422 χιλ. ευρώ.
Γραμμή Αγαθονησίου
Αποφασίζουμε την απευθείας ανάθεση προς εξυπηρέτηση της δρομολογιακής γραμμής ΑΓΑΘΟΝΗΣΙ – ΠΥΘΑΓΟΡΕΙΟ ΣΑΜΟΥ και επιστροφή, με την εκτέλεση δύο (02) δρομολογίων την εβδομάδα για το χρονικό διάστημα από 18/09/2024 έως 29/09/2024 κατά το οποίο το Ε/Γ – Δ/Ρ ΛΕΡΟΣ ΕΞΠΡΕΣ τελεί σε εγκεκριμένη ακινησία λόγω βλάβης στην «ΣΙ ΤΖΕΜ ΝΑΥΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ» πλοιοκτήτριας του Ε/Γ-Ο/Γ «ΜΕΓΑΛΟΧΑΡΗ» έναντι μισθώματος 3.750 χιλ. ευρώ ανά πλήρες δρομολόγιο, μη συμπεριλαμβανομένου του Φ.Π.Α.



 Πηγή:www.dimokratiki.gr