Έργα αναβάθμισης στα αεροδρόμια της Fraport μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης - Εντός λίστας η Κως
Τουρισμός
13/01/2022

Ποσό που συνολικά ξεπερνά τα 132 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ) απαιτείται για παρεμβάσεις και συμπληρωματικά έργα σε 13 από τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια, πλην της Θεσσαλονίκης, προκειμένου αυτά να πληρούν συγκεκριμένους όρους και κανονισμούς, βάσει της σύμβασης παραχώρησης που έχει υπογραφεί προ ετών ανάμεσα στο ελληνικό δημόσιο και τη Fraport Greece, σύμφωνα με τον νέο ευρωπαϊκό κανονισμό ασφάλειας.

Στο πλαίσιο αυτό και κατόπιν επιθεωρήσεων της EASA (Οργανισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την Ασφάλεια της Αεροπορίας) από την ΥΠΑ στα περιφερειακά αεροδρόμια έγιναν παρατηρήσεις για τα αναγκαία διορθωτικά έργα που να συμμορφώνονται με τον νέο ευρωπαϊκό κανονισμό ασφαλείας. Από τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας, οι παρεμβάσεις αφορούν τα 13, που ήταν και πιο πίσω σε επίπεδο υποδομών.

Τα έργα χρηματοδοτούνται μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης από το Ελληνικό Δημόσιο, στο πλαίσιο των συμβατικών του υποχρεώεων.

Στην εφημερίδα της κυβέρνησης δημοσιεύτηκε σχετική απόφαση για την ανάθεση Αρμοδιοτήτων στη Διεύθυνση Υποδομών Αεροδρομίων του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για τη διαχείριση ορισμένων θεμάτων εφαρμογής των Συμβάσεων Παραχώρησης για την αναβάθμιση, συντήρηση, διαχείριση και λειτουργία των περιφερειακών αεροδρομίων Κρήτης, Ηπειρωτικής Ελλάδος και Ιονίου (Ομάδα Α) και Αιγαίου (Ομάδα Β)», ενώ γίνεται λεπτομερής αναφορά για έργα που χρειάζονται στα αεροδρόμια σε Κέρκυρα, Ζάκυνθο, Κεφαλονιά, Άκτιο, Χανιά, Μύκονο, Σαντορίνη, Κω, Ρόδο, Μυτιλήνη, Σκιάθο, Σάμο και Καβάλα.

Όπως σημειώνεται, «υπάρχει ανάγκη υλοποίησης παρεμβάσεων στα 13 από τα 14 Περιφερειακά αεροδρόμια προκειμένου αυτά να πληρούν τον Κανονισμό 2014 για τα Αεροδρόμια σε σχέση με Μη Πιστοποιημένα Περιφερειακά Αεροδρόμια και ότι τα έργα αυτά έχουν υποβληθεί προς ένταξη και έχουν ενταχθεί προς χρηματοδότηση στο Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας Ελλάδα 2.0).».

Όπως σημειώνεται, «τα ως άνω έργα θα υλοποιηθούν από τον Παραχωρησιούχο, κατ’ εφαρμογή του άρθρου 17.4 των Συμβάσεων Παραχώρησης, με σύμβαση που θα συναφθεί σύμφωνα με τα οριζόμενα στα άρθρα 16.1, 22 και στο Παράρτημα 28 των Συμβάσεων Παραχώρησης και κατ’ εφαρμογή των λοιπών διατάξεων των Συμβάσεων Παραχώρησης».

Τα συμπληρωματικά έργα κυρίως έχουν να κάνουν με την ασφάλεια των πτήσεων, σύμφωνα με τον νέο ευρωπαϊκό κανονισμό ασφάλειας, ενώ αφορούν τόσο έργα υποδομών όσο και ηλεκτρομηχανολογικά συστήματα.

Πηγή: insider.gr